Office 365 - Outlook instellen

U heeft zojuist uw inloggegevens voor Office 365 ontvangen van ons, of uw leidinggevende. En nu wilt u natuurlijk zelf Outlook Instellen. Maar hoe doet u dat? Dit artikel gaat stap voor stap uitleggen hoe u uw Office 365 account koppelt met Outlook om optimaal gebruik te maken van de voordelen van Office 365, zoals Email, je kalender en contacten. Maar voordat we Outlook gaan instellen, heeft u wel een aantal dingen nodig.

Benodigdheden

  • Office 365 – Gebruikersnaam
  • Office 365 – Wachtwoord
  • Outlook 2010 of nieuwer

 

Methode 1 – Nieuwe Installatie

De eerste methode gaat er vanuit dat dit de eerste keer is dat Outlook word opgestart. Hierbij geeft Outlook een “Welkom bij Outlook” stappenplan om snel Outlook in te stellen.

Wanneer er gebruik gemaakt wordt van een Office 365 account, kan het niet makkelijker worden dan dit stappenplan. Met 4 simpele stappen bent u in no time up en running.

Stap 1

De eerste stap is uiteraard het starten van Outlook zelf. In deze eerste methode wordt er vanuit gegaan dat dit de eerste keer is dat Outlook wordt gestart.

In de voorbeelden wordt er gebruik gemaakt van Outlook 2016, maar deze stappen zijn van toepassing op Outlook 2010 of nieuwer.

Druk op Volgende om door te gaan.

Stap 2

Met de onderstaande vraag wil Outlook weten of Outlook zelf een poging moet doen om alle instellingen automatisch op te halen bij het instellen van uw account. Aangezien we gebruik maken van Office 365, die ‘autodiscover’ ondersteund, is dit de snelste manier van instellen.

Selecteer “Ja” en druk op “Volgende” om door te gaan.

Stap 3

Vervolgens wilt Outlook uw gegevens weten om uw account in te kunnen stellen. Hierbij vult u simpelweg de invoervelden in met de gegevens die u heeft ontvangen.

Vul de gegevens van uw Office 365 account in, en druk op “Volgende” om door te gaan.

Stap 4

Gefeliciteerd! U heeft nu Outlook Ingesteld. Nadat u de configuratie heeft afgerond dient u alleen nog Outlook opnieuw op te starten. U kunt dan Outlook gebruiken in combinatie met uw Office 365 account.

Druk op “Voltooien” om de configuratie af te ronden.

 

Methode 2 – Account Toevoegen

Bij de tweede methode gaan we er vanuit dat u Outlook al gebruikt, en de behoefte heeft om een extra account toe te voegen aan uw huidige Outlook profiel.

Dit kan handig zijn wanneer u van verschillende accounts de email of kalenderitems moet kunnen zien.

Stap 1

Om toegang te krijgen tot het toevoegen van een nieuw account, zullen we in Outlook wat handelingen moeten verrichten.

In het voorbeeld wordt er gebruik gemaakt van Outlook 2016, maar de stappen zijn identiek voor Office 2010 en nieuwer.

Klik op “Bestand” in de linker bovenhoek van Outlook om verder te gaan.

Stap 2

U komt vervolgens in het menu van Outlook waar u verschillende standaard taken kunt uitvoeren. De eerste pagina die u ziet is meteen de pagina waar accountinstellingen worden getoond.

Klik op “Account Toevoegen” om door te gaan.

Stap 3

Vervolgens wilt Outlook uw gegevens weten om uw account in te kunnen stellen. Hierbij vult u simpelweg de invoervelden in met de gegevens die u heeft ontvangen.

Vul de gegevens van uw Office 365 account in, en druk op “Volgende” om door te gaan.

Stap 4

Gefeliciteerd! U heeft nu Outlook Ingesteld. Nadat u de configuratie heeft afgerond dient u alleen nog Outlook opnieuw op te starten. U kunt dan Outlook gebruiken in combinatie met uw Office 365 account.

Druk op “Voltooien” om de configuratie af te ronden.